Мій #безвіз, або бюджетна подорож до Італії. Частина 3. Піза та Віареджіо

Плануючи нашу подорож в Італію, ми заздалегідь відмічали міста і невеличкі населені пункти в яких маємо обов’язково побувати. А так як нашим основним та найтривалішим місцем локації була Флоренція, то вибір впав на найближчі до неї та найзручніші в добиранні містечка. Тому, третього дня наших італійських канікул ми здійснили радіальний виїзд до такого невеличкого, але усім відомого міста як Піза.

Ще з школи в пам’яті відложилася картинка-асоціація, обов’язковий атрибут міста – Пізанська вежа. Цікаво, що в більшості з нас знання про дане місто на цьому і закінчуються. Що ж ще цікавого можна побачити у місті і як туди дістатися? Про це мова піде нижче.

Наш день розпочався класично, як і в усіх італійців – зі сніданку. Поснідати ми вирішили по дорозі в одному із місцевих кафе. Відмічу, що снідати потрібно або вдома, або в якомусь тихому закутку затишного кафе, але аж ніяк не з собою і не на ходу. Італійці завжди насолоджуються, смакують їжею і нікуди не поспішають.  А справжній італійський сніданок – це кава і корнетто (круасан, бріош, тощо). Вітрини кондитерських Флоренції – справжнє випробування. Про дієту одразу можна забути. І я просто не уявляю, якою ж смачною має бути славнозвісна французька випічка, а особливо круасан, якщо, смакуючи італійським круасаном з шоколадом, я просто не хотів, щоб ця насолода закінчувалася. Це просто неймовірний смак…!

21389406_593657601024957_329246719_o

До Пізи з Флоренції найзручніше добратися на потягах із центрального залізничного вокзалу міста, які курсують практично кожні півгодини, тому білети можна не бронювати заздалегідь, а купити безпосередньо перед самим відправленням. Тим паче, що прив’язки до часу відправлення немає, тобто квиток можна купити на потяг, що відправлятиметься о 10 год., а виїхати значно пізніше, чи раніше. Найдешевшими є так звані регіональні (regionale) потяги, які слідують на невелику відстань і зупиняються у кожному населеному пункті (щось схоже до наших приміських електричок). Цікавою особливістю Італії є наявність на залізничних вокзалах автоматів самообслуговування, в яких можна купити будь-які залізничні квитки (хоча є і класичні каси). Тож, прибувши на вокзал, ми вирішили спробувати купити квитки в одному з таких автоматів. Як виявилося – це дуже простий та інтуїтивно зрозумілий процес: вводиш пункт відправлення та пункт прибуття, вносиш готівку чи картку, і квиток моментально друкується. Оскільки Піза знаходиться практично на березі Лігурійського моря (якихось 10 кілометрів) то ми ще запланували відвідати і морське узбережжя. Щоб ще більше зекономити – одразу взяли квиток не до Пізи, а до Віареджіо (містечко на узбережжі), так як квиток діє 6 годин з моменту компостування і дозволяє виходити й заходити в різні потяги класу reagionale, які рухаються за даним маршрутом. Квиток до Віареджіо обійшовся нам у 9,70 євро на людину. Перед посадкою квитки необхідно обов’язково компостувати. Компостери, в більшості випадків, розміщені на перонах.

Варто зауважити, що єдиною схожістю італійських потягів із нашими електричками є лише наявність частих зупинок. Загалом, це комфортабельні двоповерхові потяги обов’язково з кондиціонером, зручними сидіннями та всім сучасним обладнанням.

Через якусь годину ми вийшли на центральному вокзалі міста – Pisa Centralle, і одразу відправилися до найвідомішої пам’ятки міста – Пізанської вежі. Знайти її доволі легко, необхідно йти прямо від центрального виходу вокзалу за натовпом людей. Буквально за кілька сотень метрів шляху ми вийшли до площі Віктора Емануїла ІІ – першого короля Італії, який зумів об’єднати землі в єдину державу, тут також дуже багато пам’ятників, які встановлено на його честь.

Далі, центральними пішохідними вулицями вийшли до найвідомішої площі міста – Кампо деі Міраколі, в перекладі – «площа Чудес», на якій і знаходиться усім відома падаюча вежа. Біля вежі ну дуже багато туристів, і всі обов’язково роблять фото, на яких  різними способами підпирають цю вежу. Не втрималися і ми! Падаюча веже є дзвіницею кафедрального собору міста – Санта Марія Асунто та розміщується у центрі площі Чудес. Поруч розташована також  дуже гарна, але чомусь не така популярна, споруда —  баптистерій Сан-Джовані.

Але полуденна середземноморська спека не дала можливості довго милуватися площею Чудес, тому ми відправилися поблукати прохолодними вузенькими вуличками Пізи. І однозначно я не погоджуюся з висловлюваннями багатьох туристів-відвідувачів даного міста, що у Пізі крім вежі нічого більше і дивитися. Насправді, місто дуже гарне і неповторне – вузенькі вулички, невеличкі площі, затишні траторії та піцерії, неповторна набережна Арно, середньовічний квартал – Борго Стретто та багато іншого приковують до себе погляд подорожуючого, сповнюють думки і душу чимось таємничим і романтичним, надихають на щось нове і творче.

А ще, Піза – місто студентів. Зі 100 тисяч населення – 60 тисяч складає студентство. Саме тут знаходиться один з найстаріших університетів Європи – Пізанський університет, найвідомішим випускником якого є Галілео Галілей. Центральний  корпус університету розташований на п`яцца деі Кавальєрі (особисто мені, ця площа дуже сподобалася).

Хоча мені і хотілося обійти і сфотографувати кожну вулицю чи площу міста, проте потрібно було рухатися далі до моря, але перед цим ми вирішили підкріпитися. Найшвидший варіант перекусити в Італії – це піца. Вона продається всюди від невеличких міні магазинчиків, де можна купити шматочок , до величезних ресторанів та тратторій. І варто сказати, що будь-де піца просто шикарна, це ще один своєрідний італійський шедевр, витвір кулінарного мистецтва. В повітрі так і витає аромат свіжоспеченого тіста, присипаного орегано, розплавленої ніжної моцарели, бекону, салямі чи прошуто. ЇЇ смак важко передати словами, і ще важче забути.

У тратторіях та ресторанчиках ціни на піцу коливаються від 6 до 12 євро. Наприклад, ми пообідали піцою у невеличкій затишній тратторії, разом з напоями нам обійшлося близько 10 євро. Доволі непогано за таку смакоту. А в невеличких магазинчиках немалий шматочок піци обійдеться в 1-2 євро (за час своєї подорожі ми неодноразово смакували і такою).

Оскільки білети у нас були ще діючими, ми просто сіли  на наступний потяг regionale, який слідував у потрібному напрямку. Через півгодини ми прибули до невеличкого курортного містечка Віареджіо. В Італії це доволі відомий морський курорт, центр фешенебельного відпочинку на тосканському узбережжі. Хоча в місті і не збереглося середньовічної архітектури, проте всі будиночки витримані в одному стилі і виглядають дуже гарно. Ми якраз потрапили у період сієсти і поки дійшли до набережної, близько 1,5 кілометра не бачили жодної людини. Проте, на набережній, де зосереджено більшість ресторанчиків, таверн, бутиків та готелів – життя кипіло.

Прогулявшись трішки набережною повернули безпосередньо до Лігурійського моря. У Віареджіо пляж тягнеться близько 3 кілометрів широкою смугою золотистого пісочку. Більшість пляжів міста приватні, і щоб на ньому полежати треба взяти в оренду шезлонг і парасольку (близько 20 євро за день), але зайти і скупатися можна на будь якому. Хоча і був піднятий червоний прапор рятувальників, я все таки не зміг поїхати не скупавшись.

А ще з пірсу відкривається неймовірні панорами на Апеніни.

Надихавшись морським теплим повітрям відправилися на потяг до Флоренції, бо вже наступного дня нас чекало нове місто, наче перенесене машиною часу з середніх віків. Далі буде…

Мій #безвіз, або бюджетна подорож до Італії. Частина 4. Сієна

Мій #безвіз, або бюджетна подорож до Італії. Частина 3. Піза та Віареджіо: 3 комментария